Há na contemporaneidade muitos modelos de educação escolar. Cada uma traz consigo sua concepção de educar. Ao contemplar o cenário educacional não tem sido raro constatar a realidade de crianças e de jovens bem preparados na perspectiva acadêmica, mas sem o saudável desenvolvimento físico ou emocional. Há também o inverso. Podem-se encontrar estudantes muito bem relacionados, mas com pouca ou nenhuma qualidade acadêmica. Tal realidade aponta para necessidade urgente de uma educação ampla, comprometida com o sujeito em sua integralidade.

Nesse contexto, encontra-se a proposta diferenciada da Educação Adventista. Por meio de diferentes atividades curriculares, dentro e fora da sala de aula, há intenções explicitas em contribuir com a formação de pessoas que evidenciem o desenvolvimento equilibrado de mente, do corpo, das relações, do corpo, das relações interpessoais, das emoções e também do espirito. Mas isso tem uma razão de ser: a educação adventista baseia sua ação

educativa em princípios bíblicos que apontam para a restauração da pessoa por inteiro.

Trata-se, portanto, de uma tarefa desafiadora, a qual exige permanente parceria entre a escola, a família e o estudante, de modo que todos dialoguem permanentemente, monitorem os processos e busquem os mesmos resultados.

Profª Dra. Selena Castelão Rivas
Pedagoga, Doutora em Educação
27 anos de trabalho na educação

students

overall student-athelete GPA for Spring 2020

class of 2020

bachelor's recipients were employed or both within six months of

class of 2020

gradueates hold a position related to their degree or career objective

Why study at Turitor?

Discover why Turitor scores top marks. Our successful students

Why study at Turitor?

Scholarships & fees

Find out about tution fees and student loans and scholarships

Scholarships & fees

Discover campus

Turitor has three campuses around London. Check out our locations

Discover campus

Ready to join us?

Apply now to study at AUT. Get info on entry requirements

Ready to join us?

#Find your pathway Get the Degree You Want

#Top Courses

Find What Fascinates you

Choose the most powerful courses and always be on demand.

#Discover Campus A Campus
Without
Precendent

The Turitor campus is a place for discovery, alive with debate, both intellectually and physically. The sustainable campus architecture isn’t just a backdrop.

#Testimonial What Students Says

Discover how to anticipate and adapt to the latest trends and digital

#Event Upcoming Events

12:14 PM - 12:14 PM

Tackling the climate crisis worldwide

12:14 PM - 12:14 PM

Transforming our in science facilities

12:14 PM - 12:14 PM

Helping to change the world

#Donation Give a Donation Greater

Help us pursue limitless possibilities and make countless lives better. There can make a donation to the University.

#Alumni Turitor for life

Whether you’re a recent graduate, or it’s been a long time since you studied with us, we’re here to help keep you involved with the we’re here to help keep you or it’s been a long time since.